Dobrý den,
dle zkušeností je to běžné (je otázka jestli je to normální
, asi tak na půl.), děláme to stejně.
Uvedu pár příkladů:
1)pro prodej přes internetový obchod je úplně jiná konkurence, prodáváte po celé republice a ceny tomu musí odpovídat.
2)pro prodej přes int. obchod máte také úplně jiné náklady (podstatně menší), když přijde např. reklamace nemusíte za zákazníkem, ale necháte si to zaslat (ušetření cesty), teoreticky nemusíte mít takový sklad, platit nájem apod.
3)naopak u montáží jsou náklady podstatně vyšší, to že je montáž v samostatné položce to ještě neznamená, že vystačí na náklady spojené s kompletní montáží, zařízení zakázky, náklady na zaměstnance, kteří když mají montovat musí být na technicky vyšší úrovni a také jim musíte dát vyšší mzdy než když si zabalíte filtr sám, nebo když Vám s tím pomůže levnější pracovní síla.
4)v ceně nabídky musíte počítat spotřebovaný čas a náklady i na zakázky, které Vám nevyšly, např. když nevyjdou 2 zakázky z 10 , tak čas strávený na ty 2 zakázky musíte rozpustit a vydělat na dalších 8.
5)výrobci dávají většinou nějaké doporučené ceny, ale na internetu nezbývá bojovat ničím jiným než snižováním cen. V reální montáži to ale nejde, protože by se nezaplatili náklady.
Co se týká protiproudů, tak ty mohou být za 30tis, za 40 tis, ale i za 80tis. závisí na druhu, ale na internetu je marže prostě menší z důvodů prodejnosti.
Když to shrnu, tak jde zase o nabídku a poptávku.